సంకట నాశన గణేష్ స్తోత్రం, గణపతి అధర్వణ శీర్షం ప్రాముఖ్యత
బహుళ చవితి అంటే పౌర్ణమి తరువాత చవితి ని “సంకటహర చతుర్ధి” అని అంటారు. ఈ పర్వదినాన వినాయకుడిని అర్చిస్తే సకల కష్టాలు దూరమవుతాయని పురోహితులు చెబుతున్నారు. జాతకంలో దోషాలు ఉంటే కేతువు బాగోలేక పోతే, వివాహ ఆటంకాలు, సంతానం ఆటంకాలు, ఇల్లు ఆటంకాలు, విద్యలో ఆటంకాలు, ఏదయినా ఒక పని ఆలస్యం అవుతుంది అనుకునే వారు అందరు ఈ పూజ చేయవచ్చు.
సంకట హర చతుర్థి పూజ చేసే విధి విధానం :
సంకటాలు ఉన్నపుడు, వినాయకుడు సంకల్పం చెప్పుకుని అ రోజు తెల్లవారుఝామున లేచి తలారా స్నానం చేసి దీపం పెట్టుకుని మిగిలిన పూజ కార్యక్రమాలు పూర్తి చేసుకుని సాయంకాలం మల్లి స్నానం చేసి ఇంట్లో ఒకవేళ వినాయక విగ్రహం ఉంటే గణపతి అధర్వణ శీర్షం తో అభిషేకం చేసుకోవటం మరీ విశేషం.
గణపతి అధర్వణ శీర్షం చదువుకోవడం, వీలయితె గణపతి మంత్రాని “ఓం గం గణపతయే నమః” అనే నామాన్ని జపించుకోవచ్చు.
గరిక, ఎర్రని గన్నేరు పూలు, ఎర్రని మంధార పూలు, ఎర్రని గులాబీలు, ఎర్రని రక్త చందనం పెట్టి గణపతికి పూజ చేయాలి. తెల్ల జిల్లేడు పూలతో పూజ చేస్తే మహా విశేషం.
సంకట నాశన గణేష్ స్తోత్రం
ప్రణమ్య శిరసా దేవం గౌరీపుత్రం వినాయకమ్ |
భక్తావాసం స్మరేనిత్యం ఆయుష్కామార్థసిద్ధయే || ౧ ||
ప్రథమం వక్రతుండం చ ఏకదంతం ద్వితీయకమ్ |
తృతీయం కృష్ణపింగాక్షం గజవక్త్రం చతుర్థకమ్ || ౨ ||
లంబోదరం పంచమం చ షష్ఠం వికటమేవ చ |
సప్తమం విఘ్నరాజేంద్రం ధూమ్రవర్ణం తథాష్టమమ్ || ౩ ||
నవమం భాలచంద్రం చ దశమం తు వినాయకమ్ |
ఏకాదశం గణపతిం ద్వాదశం తు గజాననమ్ || ౪ ||
ద్వాదశైతాని నామాని త్రిసంధ్యం యః పఠేన్నరః |
న చ విఘ్నభయం తస్య సర్వసిద్ధికరః ప్రభుః || ౫ ||
విద్యార్థీ లభతే విద్యాం ధనార్థీ లభతే ధనమ్ |
పుత్రార్థీ లభతే పుత్రాన్మోక్షార్థీ లభతే గతిమ్ || ౬ ||
జపేద్గణపతిస్తోత్రం షడ్భిర్మాసైః ఫలం లభేత్ |
సంవత్సరేణ సిద్ధిం చ లభతే నాత్ర సంశయః || ౭ ||
అష్టేభ్యో బ్రాహ్మణేభ్యశ్చ లిఖిత్వా యః సమర్పయేత్ |
తస్య విద్యా భవేత్సర్వా గణేశస్య ప్రసాదతః || ౮ ||
గణపతి అధర్వణ శీర్షం
గణపత్యథర్వశీర్షోపనిషత్ (శ్రీ గణేషాథర్వషీర్షమ్)
ఓం భద్రం కర్ణేభిః శృణుయామ దేవాః
భద్రం పశ్యే మాక్ష భిర్యజత్రాః
స్థిరై రంగై స్తుష్ఠువాగ్ం సస్తనూభిః
వ్యశే మదేవ హితం యదాయుః
స్వస్తి న ఇంద్రో వృద్ధశ్రవాః
స్వస్తి నః పూషా విశ్వవేదాః
స్వస్తి నస్తార్క్ష్యో అరిష్టనేమిః
స్వస్తి నో బృహస్పతిర్దధాతు
మూల మంత్రం[మూలపాఠ్యాన్ని సవరించు]
ఓం నమస్తే గణపతయే
త్వమేవ ప్రత్యక్షం తత్త్వమసి
త్వమేవ కేవలం కర్తాసి
త్వమేవ కేవలం ధర్తాసి
త్వమేవ కేవలం హర్తాసి
త్వమేవ సర్వం ఖల్విదం బ్రహ్మాసి
త్వం సాక్షా దాత్మాసి నిత్యమ్ ||1||
ఋతం వచ్మి
సత్యం వచ్మి ||2||
అవ త్వం మామ్
అవ వక్తారమ్
అవ శ్రోతారమ్
అవ దాతారమ్
అవ ధాతారమ్
అవా నూచాన మవ శిష్యమ్
అవ పశ్చాత్తాత్
అవ పురస్తాత్
అవో త్తరా త్తాత్
అవ దక్షిణా త్తాత్
అవ చోర్ధ్వా త్తాత్
అవా ధరా త్తాత్
సర్వతో మాం పాహి పాహి సమంతాత్ ||3||
త్వం వాఙ్మయః త్వం చిన్మయః
త్వ మా నందమయః త్వం బ్రహ్మమయః
త్వం సచ్చిదా నందా ద్వితీయోసి
త్వం ప్రత్యక్షం బ్రహ్మాసి
త్వం ఙ్ఞానమయో విఙ్ఞానమయోసి ||4||
సర్వం జగదిదం త్వత్తో జాయతే
సర్వం జగదిదం త్వత్త స్తిష్ఠతి
సర్వం జగదిదం త్వయి లయమేష్యతి
సర్వం జగదిదం త్వయి ప్రత్యేతి
త్వం భూమి రాపోనలో నిలో నభః
త్వం చత్వారి వాక్పదాని ||5||
త్వం గుణ త్రయా తీతః
త్వమ్ అవస్థా త్రయా తీతః
త్వం దేహ త్రయా తీతః
త్వం కాల త్రయా తీతః
త్వం మూలా ధార స్థితో సి నిత్యమ్
త్వం శక్తి త్రయాత్మకః
త్వాం యోగినో ధ్యాయంతి నిత్యమ్
త్వం బ్రహ్మా
త్వం విష్ణు
త్వం రుద్ర
త్వం ఇంద్ర
త్వం అగ్ని
త్వం వాయు
త్వం సూర్య
త్వం చంద్రమా
త్వం బ్రహ్మ భూర్భువః స్వరోమ్ ||6||
గణాదిం పూర్వ ముచ్చార్య వర్ణాదీం స్తదనం తరమ్
అనుస్వారః పరతరః
అర్ధేందు లసితమ్
తారేణ ఋద్ధమ్
ఎత త్తవ మను స్వరూపమ్
గకారః పూర్వ రూపమ్
అకారో మధ్య మరూపమ్
అనుస్వా రశ్చాంత్య రూపమ్
బిందు రుత్తర రూపమ్
నాదః సం ధానమ్
సగ్ంహితా సంధిః
సైషా గణేశవిద్యా
గణక ఋషిః
నిచ్రుత్ గాయత్రి చ్ఛందః
శ్రీ మహా గణపతి ర్దేవతా
ఓం గం గణ పతయే నమః ||7||
ఏకదంతాయ విద్మహే వక్రతుండాయ ధీమహి
తన్నో దంతిః ప్రచోదయాత్ ||8||
ఏకదన్తం చతుర్హస్తం పాశ మంకుశ ధారిణమ్
రదం చ వరదం హస్తైర్బిభ్రాణం మూషక ధ్వజమ్
రక్తం లంబో దరం శూర్పక ర్ణకం రక్త వాస సమ్
రక్త గంధా ను లిప్తాంగం రక్తపుష్పైః సుపూజితమ్
భక్తా నుకంపి నం దేవం జగత్కారణ మచ్యుతమ్
ఆవి ర్భూతం చ సృష్ట్యాదౌ ప్రకృతేః పురు షాత్పరమ్
ఏవం ధ్యాయతి యో నిత్యం స యోగీ యోగినాం వరః ||9||
ఓం నమో వ్రాతపతయే నమో గణపతయే నమః
ప్రమథ పతయే నమస్తేస్తు లంబోదరాయ
ఏకదంతాయ విఘ్నవినాశినే శివ సుతాయ శ్రీవరద మూర్తయే నమో నమః ||10||
ఏ తద థర్వ శీర్షం యోధీతే
స బ్రహ్మభూయాయ కల్పతే
స సర్వ విఘ్నైర్న బాధ్యతే
స సర్వతః సుఖ మేధతే
స పంచ మహా పాపాత్ ప్రముచ్యతే
సాయ మధీయానో దివస కృతం పాపం నాశయతి
ప్రాత రధీయానో రాత్రి కృతం పాపం నాశయతి
సాయం ప్రాతః ప్రయుంజానో యపాపో భవతి
ధర్మార్థ కామ మోక్షం చ విందతి
ఇదమ థర్వశీర్షమ శిష్యాయ న దేయమ్
యో యది మోహాద్ దాస్యతి స పాపీయాన్ భవతి
సహస్రా వర్తనాద్యం యం యం కామమ ధీతేతం తం
తమనేన సాధయేత్ ||11||
ఫలశ్రుతి[మూలపాఠ్యాన్ని సవరించు]
అనేన గణపతి మభిషిం చతి
స వాగ్మీ భవతి
చతుర్థ్యా మనశ్నన్ జపతి స విద్యావాన్ భవతి
ఇత్య థర్వణ వాక్యమ్
బ్రహ్మా ద్యాచరణం విద్యాన్న బిభేతి కదాచనేతి ||12||
యో దూర్వాంకురైర్యజతి స వైశ్రవణోపమో భవతి
యో లాజైర్యజతి స యశోవాన్ భవతి
స మేధావాన్ భవతి
యో మోదకసహస్రేణ యజతి స వాఞ్ఛితఫలమవాప్నోతి
యః సాజ్య సమిద్భిర్యజతి స సర్వం లభతే స సర్వంలభతే ||13||
అష్టౌ బ్రాహ్మణాన్ సమ్యగ్ గ్రాహయిత్వా సూర్యవర్చస్వీ భవతి
సూర్యగ్రహే మహానద్యాం ప్రతిమాసన్నిధౌ వాజప్త్వా సిద్ధమంత్రో భవతి
మహా విఘ్నాత్ ప్రముచ్యతే
మహా దోషాత్ ప్రముచ్యతే
మహా పాపాత్ ప్రముచ్యతే
మహాప్రత్యవాయాత్ ప్రముచ్యతే
స సర్వవిద్భవతి స సర్వవిద్భవతి
య ఏవం వేద
ఇత్యుపనిషత్ ||14||
చివరి శాంతి మంత్రం
ఓం భద్రం కర్ణేభిః శృణుయామ దేవాః
భద్రం పశ్యే మాక్ష భిర్యజత్రాః
స్థిరై రంగై స్తుష్ఠువాగ్ం సస్తనూభిః
వ్యశే మదేవ హితం యదాయుః
స్వస్తి న ఇంద్రో వృద్ధశ్రవాః
స్వస్తి నః పూషా విశ్వవేదాః
స్వస్తి నస్తార్క్ష్యో అరిష్టనేమిః
స్వస్తి నో బృహస్పతిర్దధాతు
No comments:
Post a Comment